2009-09-23

Mitu foobiat sul on?


Ma seda foobiate saadet ei vaata, sest neid foobiaid, mis seal käsitletakse, mul eriti ei esine. Või vähemasti nii raskel kujul mitte.
Foobiaid mul muidugi on.

Mõned olulisemad.
amnesifoobia - hirm mälukaotuse ees
bossofoobia - hirm ülemuste ees
ergofoobia - hirm töö ees
fobofoobia - hirm foobiate ees
glossofoobia - hirm avaliku sõnavõtu ees
klaustrofoobia - hirm kinniste ja/või kitsaste ruumide ees (ma ei lähe üksinda lifti!)
parafoobia - hirm seksuaalperverssuste ees
skelerofoobia - hirm kurjategijate, murdvaraste ees
jne jne

Aga kindlasti mul ei ole
tsüklofoobiat, telefonofoobiat, arhenofoobiat, ekofoobiat, felinofoobiat jms

Allikas: http://www.hot.ee/didibau/202.htm

6 comments:

Anonymous said...

Kuhu võiks klassifitseerida hirmu ehmatuse ees?

Anonymous said...

Oh,pidanuksin seletama. Nimelt hirm selle ees,et tuleb ehmatus.

Elsa said...

Ma lugesin paari tähe jagu ära ja selle põhjal võiksin end üsna kartmatuks pidada :D Aga märkasin, et sellegi hulga info puhul on hirme, millel on mitu nime... näiteks hirmudel meeste ja teadmiste ees. Need on vist eriti suured hirmud siis ;)

helle said...

Ma märkasin ka seda. Osa hirme olid ikka eriti totakad, näiteks hirm lima või varjude ees.
Sealt nimekirjast leiab igaüks endale midagi sobivat!!!

sille said...

vali omale foobia. Väga hea ju :)
mina ikka ütlen ka, et mul on klaustrofoobia, aga tegelikult see ikka pole see. mulle lihtsalt ei meeldi väga väikesed kinnised ruumid, aga seetõttu ma siiski paanikasse ei satu vaid lahkun esimesel võimalusel suuremasse ruumi.

Kaamos said...

Hirm ehmatuse ees: hormefoobia.
Minu lemmikuks sai hirm vabaduse ees, eleuterofoobia.