2010-12-05

Jõulumeem. Teine advent

Kingitus kõige kallimale.


1. Kas sulle meeldivad jõulud? Kui ei, siis miks? Kui jah, siis miks?

Ikka meeldivad, kuigi hulluks ei lähe ja jõulumeluga kuu aega enne ka ei liitu. Lähtun sellest, et jõulud tulevad nagunii. Parem on neid siis juba heatahtlikult vastu võtta. Jõulumeeleolu tekib või ei teki olenevalt ilmast. Kui lumi on maas ja väljas ilus talveilm (nagu praegu), siis on parem tuju küll. Ei meeldi see tohutu kommertslikkus, mis tarbimisühiskonnas ilmselt paratamatu on. Aga seda võib eirata.

2. Ideaalsed jõulud? Kuidas ja kellega koos tahaksid need veeta?

Üksi ei tahaks jõuluõhtul olla ja pole ka olnud siiani (vana-aastaõhtul küll täitsa vabatahtlikult). Viimased paarkümmend aastat oleme jõulud veetnud keskmise venna perega koos. Meie ühispere on nüüd küll oluliselt kasvanud, aga venna maja on ka suurenenud - jõuluks on mõni uus ruum või tuba valmis saanud. Nii et mahume kõik ära. Loodan, et ka sel aastal on kõik vanamoodi. Jõulude juures hindan traditsioone ja seda, et pere on koos.
Jõuluööl mängime väsimuseni lauamänge, näiteks Aliast ja Eesti mängu. Nalja kui palju!
Kõik saavad kõigilt kingitusi.

3. Milline on su esimene jõulumälestus?

Kui mina laps olin, siis räägiti nääridest. Jõulud olid küll vanemate inimeste meeltes, aga kuuske meil vähemalt jõuluks tuppa ei toodud. Oli selline loll aeg, mis teha. Oleks ju siin tobe meenutada aega, mil jõulud legaliseeriti ja hakati neid riiklikult tähistama. Ma olin siis juba "päris suur tüdruk".

4. Kas sa kartsid lapsena jõuluvana?

Vt eelmine vastus. Aga oma lapsele kutsusin ikka naabrimehe jõuluvanaks, kuni ta mängu läbi nägi. Meie lapsepõlves käisid näärivanad, aga neil oli nii palju tööd, et nad jätsid kingikotid ukse taha.
Vastus on: meie küll ei kartnud jõuluvana. Mis tast karta! Lapsel olid ka salmid kenasti peas.

5. Parim jõulumälestus?

Tiia mäletab, et tal sündis tütreke. Mul tuli sellega seoses meelde, et sain jõuluks haiglast koju ja sõitsin vanemate juurde. Ootasin oma tütart ja pool rasedusest veetsin haiglas.

6. Lemmikjõulutoit?

Jõulud on totaalsed söömispühad. Mulle meeldivad kõik jõulutoidud, iseäranis muidugi seapraad koos hapukapsastega, sült, verivorstid, pohlamoos, kõrvitsasalat, marineeritud seened, kala igasuguses töötluses jne
Spetsiaalset magustoitu jõuludega seoses ei tea nimetada - hästi palju mandariine, piparkooke ja šokolaadikomme söön küll.


7. Kus veedad sellel aastal jõulud?

Vt vastus nr 2. Loodan, et kutsutakse ikka.

8. Kas sul on mingeid jõulutraditsioone?

Teen oma kodu korda. Kuusk on ikka ka olnud. Varakult käin ära surnuaias, panen haudadele küünlad. Käin kirikust läbi. Siis sõidan venna juurde. Vt vastus nr 2.

9. Sinu jõulukingisoov?

Et ise ja teised armsad inimesed terved püsiksid. Muu polegi nii tähtis. Kingitused on toredad, kui nad tulevad südamest. Parima kingituse endale teen tavaliselt ise. Ostan midagi, mida olen ihaldanud ja nii mõtlengi: see on nüüd minu jõulukink.

10. Parim kink, mida oled jõuluks saanud?

Päris palju aastaid tagasi pani vend mulle sooja vee boileri üles ja ütles, et see on nüüd minu jõulukink. Olin talle ammu peale käinud, et boilerit vaja (tsentraalne soe vesi lõpetas eksisteerimise).

11. Kes ei peaks sellel aastal kinki saama?

Pahad inimesed võiksid vitsu saada, et nad enam nii pahad poleks. Ei mingit kinki neile!


12. Mida soovid oma blogikülastajatele?

Seda, mida endalegi - et nad terved oleksid, et neil ikka tööd ja leiba oleks, et kallimad neid ei hülgaks, et nende lastel hästi läheks, et meie riik püsiks ja et euro meie vaesust nii haledana välja ei näitaks, kui ta ilmselt näitab.

Aga kõige tähtsam on hingerahu!!

Hagi Šein rääkis "Tähelaevas" ühe vana juudi mõistujutu.

Oli üks rikas juudi vanamees, kes vaatamata oma jõukusele ei olnud õnnelik. Läks ta siis juudi jumala juurde paluma endale hingerahu.
Jumal ütles talle:" Ma olen küll maailma koos kõige sinna kuuluvaga loonud, aga vat hingerahu ma loonud pole. Selle peab igaüks endale ise tagama."

Selle meemi võiks täita neiud ärevil, Bianka ja Kukupai.

Mina sain meemi Tiia käest. Seal on ka tegemise õpetus.

2 comments:

neiud ärevil said...

Aitähh Elle .Lugesin ja süda läks soojaks .

Ti:a said...

Aitäh tegemast ja ilusat jõuluootust!
Jõulu on paljult samasugune ja samas nii eriline erinevates kodudes ja see ongi hea.