2013-02-18

Halvad saated ETVs

Ma pole kunagi varjanud, et olen päris suur telekavaataja, vähemalt nädalavahetusel ja vähemasti talveperioodil, sest minu eluviis on suhteliselt väheaktiivne füüsilises mõttes.
Kui olen pühapäeval kõik hädavajalikud asjad ära teinud, siis lülitun  ümber väga passiivsele telekavaatmisele (pikali asendis, sest tugitooli mul pole).

 Eelmisel pühapäeval ma lausa vihastasin selle peale, et ikka veel pole ära lõppenud jamasari "Hakkab jälle pihta". Juba algusest oli aru saada, et midagi head ei tule. Labane, tühine, vaimuvaene, piinlik, nalja mitte kopka eest. Ja seda kõike näidatakse rahvustv-s. Mulle üldiselt ei meeldi, kui rõhutatakse, et "maksumaksja raha eest", aga ... tõepoolest. Kui ise ei oska, ei suuda, ostetagu sisse. Isegi BBC sarja "Meie pere" võin vaadata 3. ringi ennem, kui seda Maimiku-Tolki tohutu suure tegelaskonnaga tehtud kodumaist üllitist. Vot.

Viimastel aegadel olen täheldanud ka "Pehmete ja karvaste"  allakäiku. Ei aja enam üldse naerma, isegi muigama mitte. Asjad ja inimesed väsivad, ideed saavad otsa. Kõigest võib aru saada, aga siis tuleks lõpetada. Keegi peaks ju vastutama ka ETV programmide sisulise ja kunstilise kvaliteedi eest.

Muidugi võib nüüd öelda, et mis ma tukun seal teleka ees, kudugu parem sokki või lugegu uuemat eesti kirjandust ( ma nimelt olen Eesti patrioot ja ei kavatse emigreeruda).
Õige küll. Aga need saated on pühapäeval kõige vaadatumal ajal ja pärast seda tuleb see väga põnev ja pinev Taani krimisari "Kuritegu", mille iga järgmist osa ootan nädal aega.

Olen käinud ka erakanalitel seda paksudele mõeldud uut sarja  ja neid haledaid tõsielulugusid vaatamas, aga juba ühe korra  järel tunnen ammendumist ja klišeelikku lähenemist.

8 comments:

Bianka said...

Mul oli ka tohutu kergendus teada saada, et see "hakkab jälle pihta" lõpeb ära ehk see oli viimane osa :P

Kõik seriaalid ammendavad ennast ükskord, meenutagem kasvõi kunagi nii populaarseid "Vapraid ja ilusaid", mille tegijate professionaalsuses pole mõtet kahelda). Aga mõni seriaal on olnud meie väikese Eesti oludes nagu ajastu kroonika (ma pean silmas "Õnne 13"). Kurb oli tõdeda, et seegi oli muutunud viimasel ajal üksjagu igavaks, aga nüüd uue stsenaristi Lennuki lennukate mõtete abil on see hakanud purjetama oma loomuliku lõpu poole tunduvalt suurema kiirusega kui Teet Kallase ajal :P Kui igavus asendub ebanormaalsete situatsioonide ja veidrate dialoogidega, siis ei jää üldse enam mingit väärtust (ja ikka maksumaksja raha eest! ) Hea veel, et on Pealtnägija ja küllap "Pehmed ja karvased" muutuvad siis põnevamaks, kui elu ise uut ainest pakub :P

helle said...

"Õnne 13" on ka tõepoolest läinud nii jaburaks kätte. Jahutakse koerakuutidest ja linnupuuridest kui mingist kuldsest äri-ideest. Kui see on nali, siis peaks ju selle peale naerma. Pigem ajab nutma.
Head näitlejad hoiavad veel sellest teenimisvõimalusest kinni - kesse rahast ikka tahab niisama loobuda! Osatäitjad on ka tänu lennukale stsenaristile kiiremini ja kõvemini rääkima hakanud (nt Ümera Ülu ja Petersoni Allan)

Vb on asi ka selles, et meie elu on kaugel naljast, pole lihtsalt millegi üle naerda. Isegi "Ärapanija" on vist hingusele läinud? Aga ega ilkumist ka ei kannataks enam välja!
Üldse - olgu vait!

Anonymous said...

Kui te veel ei tea, siis rahvusringhäälingu eesmärk on olla huvipakkuv kogu Eesti rahvale. Mitte ainult helledele ja Biancadele.

Seetõttu ongi välja mõeldud varieeruvus. Ühed vaatavad ühte ja teised teist. Igaüks leiab oma. See on ja peabki olema rahvusringhäälingu mõte.

See, et sa avaldad "Hakkab jälle pihta" kohta oma arvamust on okei, kuid rahvusringhäälingu tampimine (eriti öökima ajava "maksumaksja raha" väitega) on veidi rumal).

Nii et. Vaatame ikka ainult seda, mis meile meeldib. Telekava pole siiani kellelegi kohustuslik.

konn, lendav konn said...

Anonüümsele ärapanijale - helled ja biancad (sinu väljend)- seda väljendavadki, et järjest vähemaks jääb ka seda "igaühele oma" osa, rääkimata olematust ühisosast.
Vaadatav on uudisteprogramm ja järjest enam olen ETV2 kanalile kruttinud. Hea retro!

helle said...

Üle hulga aja oli äärmiselt meeldiv Anonymouse käest vastu kaela saada (sümboolses mõttes). Ei teagi nüüd, millega me kodanik A välja vihastasime. Et meile ei meeldi ETV programm täies mahus?
Mis tähendab antud kontekstis mõiste varieeruvus?
Kas oma subjektiivse arvamuse väljaütlemine on taunitav?

Anonymous said...

Subjektiivne väljaütlemine ei ole taunitav. Ja seda pole ka keegi tauninud.

Las ma selgitan.

ETV programm on loodud, et iga sotsioloogiline grupp leiaks telekavast oma.

Las mõned vaatavad "Hakkab jälle pihta" ja las teised vaatava Osooni ja kolmandad "Kuritegu".

Praegu räägid sa kahest saatest, mis sulle ei meeldi. JÄRELIKULT on maksumaksja raha maha visatud?

Aga ei ole ju. Kui sina vaatad pärast tipptundi oma seriaali (mille osa sa ootad), siis läheb ju ringhääling asja ette. Lisaks vaatad veel uudiseid ja võib-olla laupäeval Rakett69-t. Jne.

Kõik ei saa kõigile meeldida. Milleks siis see maksumaksja hala?

Ma lihtsalt leian, et tegelikult oleme ju paganama õnnelikud, et meil on ETV, kus on sada korda rohkem harivaid ja sisulisi saateid kui erakanalitel.
Hoolimata mõnest saatest, mis meile ei meeldi.

Hundi ulg said...

Sellel telehooajal ma ei haakunudki ühegi saatesarja või seriaaliga.

Rahvusringhäälingu puhul olen täheldanud enda jaoks vastuolilist arengut. Paarkümmend aastat olen jälginud televisiooni kui professionaalne kretiin, sellele vaatamata siiski veel diletant.

Audiovisuaalne looming või -toodang läheb vormiliselt kõigis kanalites üha professionaalsemaks, kuid sisu/lugu ei jõua enam järele. Mingil perioodil oli telemaja lahutamatuks osaks siseretsensioonid. See oli siis kui saadete audiovisuaalne vorm ja teostus jäi kõvasti sisule alla. Ilmselt on siseretsensioonidest loobutud. Põhjuseks see, et enamus programmist on sisse ostetud hanketoimetuse kaudu või meie väiketootjatelt tellitud. Siseretsensioon on oma aja ära elanud, kuid asendust pole leitud. Minu meelest on aga programmi terviku ja üksikute saadete, sarjade professionaalset ning spetsiifilist arvustust ja analüüsi hädasti tarvis.

Õnneks toob internet koju kätte maailma teletoodangu paremiku.

Anonymous said...

ja mulle ka ei meeldinud "Hakkab jälle pihta" ma vaatasin huviga esimest osa, aga kuna see oli täiesti mittemidagiütlev, siis järgnevad seerial ei huvitanudki enam ja rohkem ei vaadanud ja ma ei teagi - äkki läks lõpus huvitavaks ? ei usu küll , Mina olen ka selle poolt, et inimene oma blogis võib avaldada oma arvamust ja mingi anonüümselt esinev arg nais- või meesisik ei pea teises blogis "köhima" .... kui talle meeldis las räägib sellest omas blogis ...