2008-04-13

Vastuseks Tiiale


Ega ma enne rahu saa, kui olen sellel teemal kirjutanud.
Inimene teeb oma elus 3 põhjapanevat otsust - elukutsevalik, elukaaslase valik, elukohavalik.
Muidugi võib igas valdkonnas mitu korda otsustada, aga põhimõtteliselt on ju nii.
16aastaselt ei teadnud ma tuhkagi (maalaps, nagu ma olin), mida õieti tahan või kuhu lähen.
Kui nüüd välistada see, et ajad ja võimalused on nii tohutult muutunud, siis on paar asja, mida oleks võinud ette teada ja teisiti teha. Kümmet ma küll välja ei mõtle!

Olgu siis näpunäited noorele MINAle:
1. Õpi ajakirjandust spetsialiseerumisega teatrikriitikale, nagu Sa ju ülikooli astudes soovisid. Ära mine kergema vastupanu teed ja ära lase end ümber veenda keele eriharu kasuks.
2. Hoia veel rohkem oma ema, sest kauaks teda pole teile antud. Ja kui Sa märkad, et ta haarab tihti südamest ja paneb keele alla validooli või nitroglütseriini, siis uuri välja, kuhu, millise arsti juurde teda viia, et ennetada infarkti, mis oma ulatuse tõttu oli saatuslik.
3. Ära usu arste, vaid sünnita teine laps, kelle armastamiseks, kasvatamiseks ja suunamiseks Sul potentsiaali oli. Teosta oma unistus ühtehoidvast perekonnast!
4. Ole juba noorena enesekindel, julge, võta vastu iseseisvalt otsuseid, ära lase end ära kasutada ega mõjutada. Ela oma elu, ära võta teiste muresid oma õlgadele, see teeb Su elu peaaegu õnnetuks.

Rohkem ma öelda ei saa. Iga erinev otsus oleks tinginud erineva elukäigu, aga on läinud nii, nagu parajasti läks - mitte just kõige halvemini.

Kes võiks ka sellest kirjutada?
Epp, Algarv, Tiiu, Metsapiiga, Hundi ulg ... Igaüks, kes tahab.

8 comments:

Eppppp said...

Ilus ja tark...
Ma panen endal siis ka programmi tööle. Et kas tuleb midagi tarka. Punkt kaks (hoia ema, sest teda pole kauaks antud), see meil kattub.

Heli said...

Uhh, ma vist ei oskagi kohe kokku võtta. Pean mõtlema. Pealegi, olen püüdnud koguaeg elada niimoodi, "et varjud jääksid seljataha!";-)
Aga miks mitte kummitusi välja kutsuda...

Tiiu said...

Ainus nõuanne, mida juba 20 aastat endale annan, on see, et kõrgharidust poleks ma pidanud saama, vaid oleksin võinud jääda raamatukogutööle. Kuna Madisel pidi kindlasti olema kõrgharidusega naine, siis ma poleks praegu Suure-Jaanis, sest ta poleks mind mu keskeriharidusega tähele pannud. Tegelikult oli ja on tal ülivõimukas ema, nii et Madis valis mu ilmselt ikka seetõttu, et ma olen võimukate antipood.

Kaamos said...

Kes meist poleks mõelnud milline oleks olnud elu siis kui....
Ent tagantjärele valida pole võimalik ja nii me oleme jalgupidi kinni praeguses olemises , saades enese hingerahu huvides uskuda , et ka siis kui muutnuks midagi kunagi ammu, oleks ainuke võit teistsugune elu - mitte parem , mitte halvem - teistsugune . Ka siis mõtleks me ikka veel : mis oleks olnud teisiti kui...

helle said...

Eks see ole igavene dilemma jah, aga SEE siin on ainult blogimäng - võimalus oma elule veidi teistmoodi tagasi vaadata, endast teistele aimu anda ja teisi samamoodi piiluda. Lõpuks tõdeda: kui erinevad on inimesed ja kui melodramaatiliselt/humoristlikult/ mängeldes-veiderdades/siiralt...oma elust teistele kirjutatakse.
Mina ise ka samamoodi.
Eks me kõik pea rahul olema ja olemegi ju sellise eluga, nagu see tänini on välja kukkunud.

Ingrid said...

Mina jaotaks valikuid tähtsuselt pisut teisiti.
On asju, mida me elus mitte ei vali, mis lihtsalt saavad meile osaks või tulenevad olukordadest.
Esmaseks ja tähtsaimaks pean ma siiski maailmavaate valikut.
Teised valikud sõltuvad paljudest muudest asjaoludest peale oma tahte, mistõttu ma ei saa ühtki neist ka mitte tagantjärgi kahetseda või teiseks mõelda.

helle said...

Ingrid!
Maailmavaate valikut ma ei oskakski valikuks pidada, see kujuneb kuidagi intuitiivselt - paljude tegurite koosmõjul, justkui iseenest. Vähemasti ma pole seda endale kunagi teadvustanud.
Osa valikuid elus on nö peale sunnitud. Mis valik see ikka on, mida pead tegema ilma teisi variante kaalumata!
Ma elasin päris pikka aega seda üle, et tulin pärast ema surma koju elama, ja jätsin maha oma elu Märjamaal.
Nüüd olen ammu leppinud kõigega, mis mulle on määratud olnud.
Aitäh, et kirjutasid.

Ingrid said...

Ei, maailmavaade ei kujune.
On olemas vaid kaks võimalust: idealism ja materialism.
Ja valik on sinu.
Otsus maailmavaate valikul määrab aga oluliselt ära otsused muude valikute osas.