2009-02-11

Heljo Männil täna sünnipäev


5. klassis on üks harjutus, kus tuli pildi peal vahet teha, kumb on Heljo Mänd ja kumb Ira Lember. Mina muidugi teadsin.

Guugeldasin siis natuke Heljo Mändi ja avastasin, et tal on täna sünnipäev. 11. veebruaril. Saab 83!

Mul on olemas kogu eesti lastekirjanduse klassika, ja Heljo Mänd on mu eriline lemmik. "Karu-Aabitsa" järgi õppis mu tütar tähed selgeks pluss muidugi vahva koguperetelelavastus.

Minu noorpõlves ei kirjutatud väga palju teismelistele ja teismeliste armastusest. " Miks sa vaikid? "(1969) oli/on tänini täiesti arvestatav selles žanris. Meenub, et Heljo Mänd käis noorte hingeelu lähemaks tundmaõppimiseks isegi mõnda aega koolis, vist koos tütrega.

Ja "Toomas Linnupoeg"(1978) - samuti kompu. Millised nimed -Toomas Linnupoeg ja Vaike Kotkas!!! Ma hakkan vist lapseks tagasi minema - mulle meeldib lastekirjandus!!

Aga kõige armsam on ikka "Väikesed võililled"(1983) - olevat uuesti välja antud, seekord ilma kärbeteta.
Loen lastele sellest katkendeid ette ja kasutan ümberjutustuseks.
Ira Lemberit pole veel guugeldanud.

Palju õnne, armas Heljo!

Lisa. guugeldasin muidugi ka Ira Lemberit. Tema saab 83 selle aasta mais. Nii üheealised, ma ei teadnudki. Mis on tema kõige kuulsam teos?
Lugesin mitmest blogist aabitsate kohta. Kõik me vahime millegipärast üle õla - kas on ikka alles, ilus minevik?

pilt netist

1 comment:

osaline said...

Praegu loodan, et kõigi nende kolimiste peale on kusagil alles ka isa vene keele õpik. See oli tõeliselt tore raamat!

PS Tänud uute mõtete-võtete eest. Näe, jälle on blogimisest praktilist abi! :)