2009-04-28

Kevadrahutus

Tegin tiiru linnas. Linn on väike, nn väikelinn. Mõnel maal nimetatakse selliseid küladeks. Üks toidupood, kaks lillepoodi, kaks kaltsukat, kaks apteeki, ilusalong...
Järv keset linna, kirik ja surnuaed. Kõige parema tahtmise juures üle tunni ei lähe, kui ring peale saab.
Esimesed soojad ilmad. Igatsus ja rahutus käsikäes. Roidumus ja väsimus.
Juba linnukesed...Unustasin minna vaatama seda kakupesa kiriku juures ühes puuõõnsuses, kus kaks karvast poega sees pidi olema. Ühel päeval lähen.
Selle kevade esimest liblikat pole veel näinud, aga võililli küll.
Varsti on neid kogu ilm täis. Pungad veel ei õhkagi. Kevad on hiline.
Otsin märke ja endeid.

Heljo Mänd "Väikesed võililled" kordustrükk

7 comments:

joanamari said...

Minagi tegin tiiru linnas. Minugi linn on väike, nn väikelinn. Kui siiakanti kolisin, nimetati seda aleviks. Kaks toidupoodi, üks lillepood, neli- viis kaltsukat, kaks apteeki, ilusalong...
Järv(paisjärv ja jõgi) keset linna, kaks kirikut ja surnuaeda. Kõige parema tahtmise juures üle tunni ei lähe, kui ring peale saab…..;)
Esimesed soojad ilmad. Minulgi igatsus ja rahutus käsikäes , samas roidumus ja väsimus.
Õhk on täis vidinat-juba linnukesed....
Selle kevade esimest liblikat pole veel näinud ja võililli ka mitte.
Puud juba pungitavad, kuigi kevad on hiline.
Ma ei otsinud midagi, ei mingeid märke ega endeid, kaperdasin oma lapselapse käru lükates ja soovides , et ta ometi uinuks, et ma saaks veidi olla ma ise
Lõpuks ta ka uinus ja mina keerasin ka külje maha, jättes ukse lahti, et lasta tuppa kevade hõngu…

Elsa said...

Neist kakupoegadest siis Kristil Orkutis vahvad pildid olidki :)
Tõesti tore vaatamisväärsus teil, vahvad pildid olid...

helle said...

Täna on juba pungad puhkenud ja kõik areneb silmnähtavalt.
Näe, mis teeb mõni soe ilm!
Joanamari, Su kommentaar on väga vahva.
Elsa, need on samad kakud tõepoolest.

Emmeliina said...

Aga kõrts ja kool :)
Ausalt, mulle meeldis su kodukoht, kuigi ainult ühe korra külastanud. Just sellepärast, et kirik keset küla ja järv, mida meil pole.

helle said...

Emmeliina, õige küll! Kõrts jääb kiriku juurde. Juba vanal ajal olid nad lähestikku.

Kool ja vallavalitsus jäid puhta tähelepanuta. Võib-olla seepärast, et vabal päeval mul sinna asja pole.

Ma mõtlesin, et ainult mulle tundub, et siin on päris kena elada;)

Anonymous said...

I want not agree on it. I regard as nice post. Specially the appellation attracted me to review the intact story.

Anonymous said...

Amiable dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.