2021-01-03

Aastavahetuse ülevaade (kokkuvõtte asemel)


 Paljud blogijad on teinud oma blogiaastast kokkuvõtteid. Mul ei jätkuks selleks materjali, sest olen  liiga vähe postitanud ja neistki 4 koroonast. Eks aasta 2020 jääbki ajaloo annaalidesse kui üleilmse pandeemia aasta ja aega hakataksegi määratlema kui aeg "enne koroonat", "koroona ajal" ja loodetavasti ka "pärast koroonat". Eks see õudus ükskord ikka lõpeb või vähemasti stabiliseerub mingi olukord niivõrd, et muutub talutavaks ja tavapäraseks.  

Jõulude osas otsustasime nädal varem, et ei sõida Viljandisse, kus olime viimased 40 aastat koos venna perega jõulu ajal olnud. Liiga suur tundus risk, sest ligi 20 inimese hulgas oleks neljandik olnud riskirühmas. Jõulud muidugi ära ei jäänud, sest lapsed ju ootasid juba alates oktoobrist. Jõuluvana astus läbi ja jagas pakke õues ladiseva vihma käes. Vahva oli, et Jossu oli "vanaga" suur sõber ja istus truult koti kõrval. See äratas lastes muidugi natuke kahtlusi.  Noorem lapselaps oli õppinud selgeks 28 salmi ja laulu. Vanem  lootis vana rasva peale. Mina puterdasin isegi 4realise salmi juures. Tütar õpib igaks jõuluks uue salmi. Seekord oli võrukeelne. Üks tegelane sai paki "tutvuse kaudu".

Nädal jõulude ja vana-aasta vahel  on alati selline jõude olemise aeg. Varasematel aegadel ma koristasin põhjalikult sahtleid ja kappe, pesin ja triikisin pesu. Nüüd ainult laisklesin - lõin aega surnuks. Kui väljas hakkas pimenema, panin teleka mängima. Vaatasin valimatult seda, mis näidati. Uusi asju oli väga vähe, aina kordused. Vahur Kersna palju tagasidet saanud epopöad vaatasin tükati. Püüdsin teda mõista: jah, on raskelt haige, aga ikka nii kangelaslikult teeb oma köögilaua taga kvaliteetset televisooni. Kaldun nende kriitikute poole, kes leidsid, et eneseupitus ja möödutundetu kiitmine kolleegide ja Liina poolt oli liig mis liig. Kui seda kõike oleks olnud 3x vähem, oleks ehk lõpptulemus  parem olnud. Näiteks üks tunnine saade suurematest saavutustest koos kommentaaridega. 

Siis veel tunnine saade Sulev Nõmmikust. Kersna intervjuudel on see häda, et ta paneb küsitletavatele sõnu suhu, suunab talle sobivas suunas. Noh aga kes olen mina, et võtab telelegendi arvustada!!

Vana-aasta programmi vaatasin siit ja sealt. Mis mul viga - ei pidanud puldi pärast kellegagi kaklema. Palju oli kontserte, uusi ja kordusi. On aeg, kus mälestatakse suurte kontsertidega lahkunud  või elutöö teinud lauljaid ja heliloojaid. Miks ka mitte! Aeg puudutab ka kuulsaid inimesi! Üht asja polnud ma varem näinud - see oli "Eesti matuse" ainetel ja tegelastega tehtud  vana-aasta ärasaatmine (või olid jõulud?) Vargamäel. Lugu algas sellega, et vana telekas oli ära koolnud ja see oli sama suur ehmatus/õnnetus, kui vana Andrese surm puude lõhkumise pealt. Kivirähk on täpne ja tabab pakku. Alati vaatan ka "Oravat ja Merit", mida paar korda aastas näidatakse.

Nii see vana aasta läks ja uus tuli. Varsti pidi külmalaine tulema! Isegi lund on oodata (mõnes kohas juba on). 

 Mina mingeid lubadusi ei anna ja soove mul ka enam palju pole. Võibolla ainult see, et pere jääks koroonast puutumata ja et elu normaliseeruks. Ja et tuleks üks hea/parem/ aasta! Ja et Eestil läheks ikka hästi!

Ääd uut aastet! (Mulgi)



20 comments:

Mae said...

Rahulikku ja head uut aastat Sulle!
Harva kirjutad, sellest on kahju...

helle said...

Aitäh, Mae! Soovin sama.
Olen Sind alati kaugelt ja üles vaadanud. Ikkagi kirjanik. Aga kes olen mina!!!

Nataly said...

Mingu su soovid täide ! Head uut aastat

helle said...

Nataly! Soovin Sulle ka lootusrikast uut aastat!

konn, lendav konn said...

Sa oled kuskilt mingi habemega vanamehe endale nikerdanud?

helle said...

Tõmbasin jah pimedas hoovi:)

Bianka said...

Lootusrikast ja helget uut aastat!

Kersna triloogiast vaatasin esialgu vaid esimese osa ja see eneseupitamine viskas ära. Aga kui olin näinud tema enese kommentaari mingis saates, siis mõtlesin, et miks ka mitte. Ja vaatasin ära ka ülejäänud osad, kusjuures need tundusid juba lahedamad.

Helve said...

Head uut aastat Sulle, Helle!

Meie jõulud olid traditsioonilised: ikka kõik Eestimaal viibivad lapsed ja lapselapsed meil ja aastavahetus tütre pere juures. Riskirühm puutub nagunii nendega tihedalt kokku. Ja muu maailmaga ka.

Emmeliina said...

Rõõmu igasse uude päeva! Tahtsin sind tänada, et ikka loed mu argipäevadest ja kommenteerid ka. Kirjuta sagedamini!

helle said...

Aitäh, Mummo ja Emmeliina! Päevad pikenevad ja taevas on kõrgem, varsti on kevad. Saame hakkama!

tegelinski said...

Pärnu olevat lumevaba? Meil on ikka 10-15 cm lumevaipa põllul ja õue peal, aga sõbrants Sonda kandist ütles täna, et nemad vedasid lund traktoriga majast kaugemale, lumekiht 35 cm ja kuhjad ei mahtunud enam õue peale!
Parimat alanud aasta päevadesse!

helle said...

Tegelinski, meil tõesti pole lund ja külmakraade ka pole. Olen kuulnud, et mujal igal pool on.
Vb see mereline tuul mõjutab niimoodi.
Sulle ka mõnusat blogiaastat. Loen alati!

neiud ärevil said...

Ilmateade lubas homseks lund ka Pärnusse.Mina olen paar päeva rattavaba olnud, aga meil siin Nõmmel praegu nii ilus nagu muinasjutus ja olen nõus isegi jala käima.
Head uut aastat ja kirjuta ikka sagedamini.

helle said...

Head uut Sulle ka, neiud ärevil!

Kaamos said...

See aasta peab tulema parem, nii, et tähelepanu, valmis olla ja....

helle said...

Peab tulema!!

sille said...

Head uut aastat!

iibis said...

Head uut aastat!

Heli said...

Ääd uut aastet Sulle! Küll oli hea Su postitus leida!

helle said...

Äitäh, Heli! Ole terve!