2007-09-29

Kas unenägudel on tähendus?


Tavaliselt ma ei mäleta hommikul, mida unes nägin. Või kui mõni detail ongi meeles, siis ei pea seda oluliseks. Täna öösel aga nägin und, mis veel siiani kummitab. Oli tühermaa, seal suur prügihunnik. Mina üksi, otsisin kassi, aga see polnud minu oma. Kassi leidsin üles, selline valge kassipoeg oli. Midagi oli vist veel, aga nii täpselt pole enam meeles.
Rääkisin sõbrannale oma unenäost(tema jutustab mulle kogu aeg oma jagusid).
"Prügihunnik tähendab halba," ütles ta. "Ja kassid pole ka midagi head."
No pidin ma talle üldse rääkima!
Mida halba mul oodata on? Elan suhteliselt stabiilset elu, käin tööl, tervis on korras, sugulastel läheb ka hästi, sügis on imeilus, katus on peakohal, leib laual, võlgu ei ole. Ei hakka mina praegu muretsema hinnatõusu ja inflatsiooni pärast. Või ülemaailmse kliima soojenemise pärast.

Targem on vist unenägusid mitte uskuda. Pole vaja endale kunstlikult probleeme tekitada.

5 comments:

Simo Runnel said...

Minu unenägudes on kassid küll head tähendanud.

Tiiu said...

Ja prahihunnik ei tähenda ka alati halba. See võib viidata mõnele tulevikus toimuvale faktile, näiteks et hakkad kolima ja palju asju on vaja prügimäele viia või ära anda.
:-)
Küsisid mu blogis luuletamise kohta. Ehk oled aru saanud, et päris sageli ma mõtlen riimides - et paljusõnalisust vältida ja endas tasakaalu midagi saada.
:-)

helle said...

Mul on üks unenägude seletamise raamat, selline imeõhuke, ilmunud 1991, koostanud H.Kaldoja. Seal on küll prügihunnikul ainult üks seletus - tähendab halba.
Kassidega saab veel varieerida, näiteks valge kass - hoidu meelitamisest. Kassiga on üldse palju tähendusi seotud.
Aga Sinu seletus prügi kohta meeldib mulle.

Tiiu said...

Minu unenägusid on õigesti lahti seletatud vaid ühes unenägude seletamise raamatus, autoriks vist Henno, see on hetkel kusagile kadunud, kui leian, siis ütlen, mida Su uni tähendas.

Karuema said...

minu vanema õpetas mulle unenägude seletamist, ja need on kyll tõesk läinud...söda pidi konflikti või riidu tähendama, tittede ja alste nägemine samuti. surnud sugulased unes viitavad ilma muutumisele. koristamine haigust, aj prügi väljaviskamine surma. valged riided rõõmu, hallid ja mustad muret...
jne.ehh eks ta üks folkloor ole