2009-03-14

Mida teha vanade lauludega?

Ühel hommikul küsiti raadios kuulajate käest, mida teha vanade lauludega, kas kaverdada neid või mitte.
Hea teema, rahvas läks kohe liimile. Üldse ma imestan, et on olemas nn valvekuulajaid, kes on igas küsimuses nõus kaasa rääkima, helistama või sõnumeid saatma. Enamasti on need vist pensionärid, kel läheb uni varakult ära ja kel on aega telefoninumbrit pikema aja jooksul valida.

Probleem oli vist selles, kas Urmas Alenderi laule võiks laulda Joel Steinfeldt ja Jaak Joala laule Koit Toome. Rahvas arvas nii ja naa, aga kõlama jäi siiski mõte, et parem kui ei kaverdataks. Tihtipeale rikutakse nii ilus laul ära.
Ainuke erand tehti Maarja-Liisile, kes võib Rannapi laule laulda, ta teeb seda nii ilusti.
Minul siin oma seisukoht puudub (kaverdamise suhtes, sest enamus tuntud lauludest on nagunii juba kaverid), aga noor Joala on Toomele küll kättesaamatu. Sestap mulle meeldib esimene ikka rohkem.

3 comments:

kukupai said...

Et Sa just selle laulu oled siia riputanud...
See on mulle alati meeldinud ja selles on ka oma sügav mõte. Laulude kaverdamine mulle mõnikord meeldib, mõnikord aga on tunne, et hea asi sinnasamusesse keeratud...

Heli said...

Minagi kuulsin seda laulu paar päeva tagasi raadiost. Just Jaak Joala esituses. Mõtlesin samuti, et Joala versiooni pole kellelgi siiani üle laulda õnnestunud. Nii ilus sisemise põlemisega laul!

Bianka said...

Aga mulle küll ei meeldi Ruja laulud Maarja-Liisi esituses. Ega ma nüüd keelama hakkaks, aga kuulama ka mitte.
Kuidas küll Joalat uuesti laulma meelitada saaks? Tundub, et mitte miski ei aita...