2010-08-15

Täna on rukkimaarjapäev

Ma tean seda päeva juba ammust ajast, sest meil peetakse selle puhul lauluväljakul rahvapidu.

Ma arvasin, et see rahvakalendri tähtpäev on seotud rukki valmimisega ja koristamisega (kombainiga), aga tutkit - hoopistükkis rukki külvamisega on. Vat siis!

Minu jaoks tähendab see aga eelkõige, et "hakkame lõpetama-hakkame lõpetama!" - suvepuhkust nimelt.
Sellest sain aru ka eile õhtul, kui märkasin - kell 10 juba täitsa pime. Vaatasin rõdult üles, kas tähti mitte ei kuku kolinal ( see perseiidide sadu pidi ju olema!), soov valmis mõeldud, aga oli kottpime, ilmselt pilves. Soe küll, õhk seisis.
Suvele joont alla tõmmates peab ikka rõhutama, et oli/on erakordselt kuum, kaunis, absoluutselt stressivaba suvi. Ühtki muremõtet ei lasknud lähedale. Mine tea, kui palju neid eelolev talv kaasa toob (ptüi!)!!!
Ma saan aru küll, et pole ilus siin keksida - mõnel viis torm katuse pealt ja kirikult torni otsast, mõnel on vamm majas, Venemaal lõõmavad tulekahjud ja mitmel pool Euroopas uputab, Pakistanis koolera lahti, aga ...

Kuni ma siin oma nupukest treisin ja pesumasin oma pesu loputas, ujus selja taha hiigelsuur äikesepilv. Seda ma imestasin, et äkki läks hämaraks (kell 10 hommikul). Pesu pole mõtet välja viia. Tuul on juba tõusnud, õhk toas on hakanud liikuma. Igaks juhuks panen arvuti kinni. Äike on kohe siin. Kui hakkab varakult lööma, siis saab lõunaks läbi - ma ju tahan rukkimaarjapäeva peole minna.
Ongi kohal - vihm, äike ja kolin....

kell13
Sadas ja müristas, võtsin välja kõik juhtmed, mis toidavad elektroonikat. Ei taha riskida. Ühel kolleegil läks suve algul digiboks ja ruuter, teisel arvuti ja teler.

Kell 16
Käisin rahvapeol. Rahvast oli küll vähevõitu, põhiliselt pensionärid ja lapselapsed. Kohalik näitering astus üles Kati Murutari (nüüd Kati Murdmaa) näidendiga, mille pealkirja ma ei tea. Tegelasteks oli 3 rasedat naist, kes arutlesid lapsesaamise teemadel.
Rase 1 oli idealist ja lootis, et tema sünnitus kulgeb valudeta ja mees armastab teda ka lõpp-rasedana ning rasedusarmidega.
Rase 2 oli väga skeptiline, pidas mehi naistepetjaiks, kellel lastest pole sooja ega külma. Arvas, et meestel pole sünnituse juures midagi vaja vahtida. Parem, kui neid jalus ei kakerda.
Rase 3 oli prominent-naine, kellele oli sünnitamine üks aste karjääriredelil, kes ei kavatsenudki last ise kasvatama hakata, vaid palgata hoidja-amm. Viimase naise osatäitja on tegelikus elus paljulapseline ema ja väga kaugel prominentsusest, pigem vastupidi.
Mees-osatäitja täitis mitmet rolli - oli jutustaja, naistearst, Rase1 armastav mees, lisaks veel lavastaja.
Nalja üldiselt ei saanud, va see, et tuttavaid inimesi oli tore laval näha.

Siis sain aru, et ma pole sihtgrupp, ja tulin enne lõppu ära.
Ostsin ka poti värsket mett, sõin tasuta jagatud suppi, vestlesin mõne tuttavaga.

Väljas on selline läpatis, et kindlapeale tuleb veel äikest.

5 comments:

sille said...

Ka mina tegin just eile õhtul täpselt sama avastuse. Kell oli 10 saamas ja õues oli kottpime. :)
Olen seda suve nautinud kõvasti (millised ilmad, eksole) ja täna tundub, et see viimane puhkusenädal on veel parajalt pikk ja jõuab veel puhata küll. :)

Tallinnas siiani tormi (veel) ei ole. Korraks 10 paiku sadas ja veidi müristas, aga siis jäi üle ja on mõnus soe sombune ilm. Eks torm tuleb õhtul, kui meil sünnipäevale minek on (see on planeeritud aiapeona).

Eve Piibeleht said...

Oeh. Mõned peavad juba mitu nädalat tööd rügama.
Aga eilne õhtu oli mõnus. Istusin pea südaööni raamatu ja laptopiga terrassil, pime, sume, soe.

helle said...

Ennevanasti tehti sellist nalja (no mis nali see ka on!).
Üks teisele: Ütle 3 põhjust, miks õpetajaamet on hea.
Teine: juuni, juuli, august.

Enamvähem nii jah.
Päris paljudes maades algab kool homsest juba või käib siis poole juulini.
Näis, kaua meil vastu peetakse.

Emmeliina said...

tore et rukkimaarjapäeva meelde tuletasid. muidu meil siin ainult üks tormikahjustus teise otsa. nüüd siis sai Kiltsi mõisapark pureda.

kukupai said...

Minu pesamunal oli täna sünnipäev, tegin tordi ja mõnulesin muidu...
Linnas pole isegi öösel kottpime, meil ju lausa topeltvalgustus - tänaval ja kõrval rattateel... Aias päris ringi jalutada siiski ei näe...
Minu jaoks oli suvi üsna mõnus, mulle soe meeldib.