2008-02-17

Mida ma olen aastaga õppinud

1. märtsil saab minu blogi üheaastaseks. See pole muidugi mingi iga võrreldes vanade kaladega. Aga selle aasta jooksul olen saanud selgeks blogimise põhitõed iseenda jaoks.
Need on (suvalises järjekorras) :
  1. Ole aus iseenda vastu! Ära jäta teistele endast soodsamat (noorem, ilusam, targem, terasem!) muljet, kui sa tegelikult oled.
  2. Ära kirjuta asjadest, millest sa midagi ei jaga. Milleks demonstreerida oma küündimatust!
  3. Ära püüa võita populaarsust põhivooluga kaasa minnes (näiteks lauskriitika x teemal, kellegi naeruvääristamine jm igasugused moeteemad) ega olla vaimukas, kui sul puudub selleks oskus.
  4. Väldi liigset avameelitsemist ja intiimseid teemasid, nn hingestriptiisi, mida hiljem nuttes kahetsed.
  5. Arvesta alati sellega, et sinu blogi võib lugeda kes tahes, ka inimene, kes sind tunneb hoopis teistes situatsioonides.
  6. Kui millestki kirjutada pole, siis ära kirjuta. Milleks risustada Internetti!
  7. Ära kommenteeri teise blogis ülepeakaela, esimese reaktsiooni ajel. Enne mõtle järele, kas sul üldse on midagi öelda.
  8. Kommentaar ei tohi olla selline, mida järgmisel momendil tahad ära kustutada ( ka kustutamine jätab jälje!), sest oled mõelnud ühtmoodi, aga aru saadakse teistmoodi.
  9. Väldi flirtimist ja kahemõttelisust, mis pole sulle omane.
  10. Ära kiindu liigselt teistesse blogijatesse, nii et see su elu hakkab mingil moel mõjutama.
  11. Ära killusta end liiga paljude blogide lugemisega. Vali endale need, kes sind tõeliselt huvitavad ja köidavad.( Vt veel kord eelmist punkti). Muidugi, alati on võimalus leida endale uusi blogituttavaid!
  12. Vähenda seda lolli kommet, et iga oma postituse puhul teed sinna hiljem parandusi ja täpsustusi, nagu ma seda juba täna olen mitu korda teinud.
  13. Ära kaota reaalsuse taju ega loo endale illusioone - virtuaalelu on siiski midagi muud kui tegelik elu.
Paradoks on aga selles, et ma pole ise suutnud neist põhimõtteist kinni pidada, kuigi püüan. Pidevalt püüan!

Väga tähtis! Need reeglid olen püstitanud iseenda jaoks, mitte kellelegi teisele need ei laiene!!

....juba ma leian, et ajan siin mingit pada... (Vt punkt 6)

4 comments:

kukupai said...

Kirjutan kahe käega alla.
Kuigi vahel tasub blogtrees ringi vaadata küll - uusi ja huvitavaid blogisid ikka tekib.

Tiiu said...

Minu jaoks on neis punktides piiranguid, mis pigem süvendavad eelarvamusi ja muud säärast, mis mulle omased pole.Aga sinu enesekaitse vajab muud kui minu ja seepärast on sul läbi tunnetatud ja väärt õppetunnid nii mõnelegi teisele vaoshoitud eestlasele.

:-)))))))))

Segasumma Saara said...

Minu jaoks on kõige kehtivam üksainuke n.ö. "tõde": Ära tee ühelegi teisele seda mida sa ei taha, et sulle endale tehtaks!

Aga muidu olen ma igasuguste uute asjade (ja blogide ja inimeste) avastamise ja tundma õppimise osas vägagi avatud :).

karikate emand said...

Jaa, õige on!
Aga ega mina ka neist punktidest kinni pea. Ikkagi ainult inimene ;)