2007-08-05

Poolat avastamas

Jõudsin eile hilisõhtul tagasi Poola reisilt. Täna toibun ja integreerun oma kodusesse ellu.

Kui mitu korda me oleme läbi Poola Euroopasse sõites kirunud pikka ja tüütut teed, kuhu ei jää ühtegi linna ega muud vaatamisväärset. Mul on mitu tuttavat, kes sellesama pärast lendavad, mitte ei sõida bussiga.
Aga Poola pole ju kaugeltki üksnes kiirteeäärsed põlluribad, üksluine loodus ja transiitmaa.

Oi kui palju on Poolas avastada!
Kaunid lossid ja kindlused, iidsed ja omanäolised linnad, tohutu kultuuripärand, kirikud ja katedraalid, Jasna Gora klooster oma Musta Madonnaga, Wieliczka soolakaevandus koos tohutute maa-aluste saalide, kiriku, järvede ja keerdtreppidega, Slowinski Rahvuspark düünidega, milliseid pole enne näinud, Mazuuriamaa imepärased järved jne

Kõik meeldis, isegi see, mis ei meeldinud - jahe vihm ja tuul Varssavi päeval.

3 comments:

kukupai said...

Tere tagasi! Sa oled siis õige hea reisiline, kui oskad nii palju ilusat näha.
Aga Poola on tõesti vahva, kui suurelt maanteelt kõrvale minna. Loodan et said ilusaid pilte ka.

helle said...

Mul on üks CD fotosid ja teise saan ka veel, aga nagu ikka - ma EI OSKA neid oma blogis kasutada ehk täpsemalt - ma ei oska nendega muud teha, kui vaadata. Olen vanamoodne ja armastan paberist pilte. Ostan ka alati vähemalt ühe postkaardi kohast, kus viibime, ja tingimuseks on, et seal oleks kohanimi peal. Alati teen ka albumi ja kirjutan hiljem oma muljeid üles, sest inimese mälu on ju aukudega.
Blogi pidamine on nii uus asi ja ma ei saa kindel olla, kas mul näiteks 10 aasta pärast on sealt võimalik midagi leida. Seepärast usaldan paberit rohkem.

kukupai said...

Piltide kohta niipalju, et paberil on neid kena vaadata ja ausalt öeldes mugavam ka. Aga blogisse mõned riputada - tee ikka proovi.
Ja minu blogis on Su kommentaarile vastus, ma ei saa aru, miks Sul läbi ei läinud.Aga blogger vahepeal mul jupsis küll.