2008-09-13

Prillid


Tellisin endale uued prillid. Nüüd on mul neid kokku neli paari.

Ühed on nn arvutiprillid. Need peavad olema kogu aeg arvuti juures. Vahel olen need hajameelsusest viinud kööki või teise tuppa, siis on nad mõnda aega kadunud, aga ilma prillita ei näe ma ei trükkida ega lugeda.
Teised peavad olema permanentselt koolikotis (need on nn esindusprillid), sest kui ma nad kodus välja võtan, võivad maha jäädagi, ja siis on asi hull.
Kolmandad on koduprillid, millega loen, parandan töid, teen igast nipet-näpet. Need kaovad kõige sagedamini ära, sest ma ei mäleta, kuhu olen nad parajasti torganud, või olen need lihtsalt üles juustesse lükanud. Nendega juhtub ka kõige rohkem äpardusi - magan kõveraks või istun laiaks. Olen sel moel oma elus "kaotanud" juba kahed prillid.
Kuna prillid on tänapäeval kallid, siis need koduprillid on mul ostetud apteegist paarisaja krooni eest. Tegelikult näeb nendega sama hästi kui mitmetuhandelistega.

Arvestades sooduskampaaniat (üheaegselt soodustus nii klaasidele kui raamidele) tellisingi nö tagavaraprillid, igaks juhuks, sest üsna tihti juhtub, et näiteks poes pole mul prille kaasas ja ma ei näe tuhkagi, mis pakendi peale on imepisikeses kirjas kirjutatud.

Optikapoe näitsik oli väga lahke ja tassis mulle ette kümneid paare erinevaid raame. Usaldasin valiku täielikult tema hooleks. Nii saingi ma musta raamiga uued prillid. Peavad sobima!!

Muidu näen ma hästi, tunnen inimesed tänaval ära ja loen vabalt suuri tähti. Minu prillid on lihtsalt eakohastest arengutest tingitud.
Õnneks on prillid tänapäeval moes ja keegi prillipapaks (või -mammaks!) ei narri.

13 comments:

kukupai said...

Mul pole võimalik prille maha unustada, need mul kogu aeg ees. Ainult raamatulugemiseks ja õmblemiseks pean ära võtma.
Saab ka sedapidi :P

helle said...

Ma olen kuulnud, et miinus-nägemine läheb vanemas eas paremaks. Miinus ja pluss võrdub null ehk normnägemine?
Ma näen kaugele nagu lendur!

kukupai said...

Normi seda ei saa, aga miinus enam ei progresseeru.

Hundi ulg said...

Mina aga olen siis see "miinus", kes vanusest tingituna vahetab pidevalt prille: et kaugele näha ja et ligidale näha.
Ja muidugi, selle pideva vahetamise tõttu loen ja toimetan pidevalt kobamisi, sest ikka satuvad ette valed prillid.

Ti:a said...

mul on selle aasta sügisel kohutav äratundmine, kui ei näinud enam niiti nõela taha panna. kuidas, mina???!!! see jube kartus, et ma kunagi prillid saan hakkas tõeks muutuma. punnitasin ja punnitasin ostmist kaugemale, kuni omale lugemisprillid päikseprilli riiulist ostsin. endale natuke valetades, et noooo, pole hullu, need ju päikseprillidega samast kohast ;) ;)....
kohutav, kui ma pean need nö õiged veel ostma, ma kaotan ja rikun suve jooksul vähemalt kahed päikseprillid ära, oooo appi, mis siis veel saab.

helle, arvuti teksti saab ju suuremaks ka ise muuta, ei pea alti prillidele toetuma :)
vajuta ctrl+

helle said...

Tiia, prillid polegi nii suur probleem kui kodumasinad Sinu postituses.
Ei neist pääse keegi. Mul ju ka ainult"lugemisprillid", pidevalt ees ei ole. Arvutiprillid on nõrgemad kui muud.
Telekat vaatan ilma, kaugelt näen teksti lugeda. Vahel käin mööda tuba ja mõtlen, miks selline ebakindel tunne on - prillid ees!

Head prillid on jube kallid. Seepärast on ka minul hierarhia - kõige paremad on tööl olemiseks.

Ingrid said...

Miinusprillide vajadus kaob tõesti plussi arenedes. Mul olid -2 prillid, nüüd näen kaugele hästi. Lugemisprille olen ostnud seni Tiimarist, a 55 krooni, nr +2.

Tiia
crtl+ muutis minul arvutikirja hoopis tillukeseks ja tagasi suureks teha ei osanud. :-(

Elsa said...

Minul on prillide ostmine praegu ootelistis. Ma olen ju ühe korra elus prille ostnud ja see protsess oli suhteliselt aeganõudev. Nüüd, kus tänu tütre kaasabile need tõeliselt heaks leiuks osutunud prillid naabrimehe muruniiduki alla sattusid, olen jälle ostu ees... Ehk nii lähema kuu jooksul siis :)

Ti:a said...

vabandan ctrl ++
ctrl+- teeb aga uuesti väiksemaks kui liiga suureks läheb
:)
näpuviga sorrrryyyyyy!

Kaamos said...

Mina oma miinus maeiteakuisuurega olen elu jooksul omandanud automaatse ärkamisliigutuse - napsti prillid ette, siis alles silmad lahti.

Aga kui nägu pesen, pean alati meelde jätma, kuhu prill ninalt pandud sai. Kui meelde ei jää, peab teiste abi paluma või käsikaudu otsima, jama kui palju...
Aga isegi kui raha piisaks, ei julgeks korrigeerivat lõikust ette võtta - silmad, mu silmaterakesed!

helle said...

Resümeerides teemat võib kinnitada, et prillid on kallid,aga silmad kallimad veel.
Mule meenus Põssa "Kärbeste Jumalast" .

Ti:a said...

mõni inimene on kogu elu prille kandnud ja siis kui teda ilma prillideta näed, tundub ta hoopis võõramana.
sattusin sellise kommentaari oma tuttavale ütlemagi ,et kui ta linnas ilma prillideta vastu tuleks, ei tunneks teda äragi. tema vastas selle peale, et tema ilmselt mind ka mitte :D

Bianka said...

Mul kah lugemisprillid ja poes käies peavad need alati kaasas olema. See kirbukirjas eestikeelne juhend ei ole mõnikord isegi prillidega loetav.

Vot täna hommikul ma dushi all vihastasin ikka kohe kõvasti. Shampoon ja palsam on Pantenel täiesti ühesuguses pudelis. Eelmisel portsul oli shampoon läbipaistev ollus ja balsam kreemjas. Seekord võtsin enda meelest shampooni ja vaatan-kreemjas ollus! Kas ajasin sassi? Katsun lugeda, aga see eristav sõnake nii pisikeses kirjas, et ei näe. No ma ei võta ju dushi alla prille kaasa! Firma nimi pudeli peal on küll suurelt. Aitäh! Pika uurimise ja silmade kissitamise peale selgus, et ikka see oli shampoon, ainult et nüüd oli see ka kreemja koostisega.

Ei tea, kas pean hakkama pudelile täiendavat paelakest külge siduma või vahetama üldse marki. Sellised pisiasjad, millele tootja ei mõtle.