2008-09-07

Täiuslik sügispäev


Kui augustis olevat olnud ainult viis ilusat päeva, siis septembris on see juba teine (1. september oli ka!).
Lootus on, et tuleb veel!

Hea kolleeg kutsus oma õe tallu astelpaju marju korjama. Seal on neid NII palju, et neljakesi ei suutnud me isegi üht puukest tühjendada. Boonuseks oli hea ilm ja igati mõnus olemine.

Astelpaju on väga kasulik, võite ise lugeda netist - sisaldab kõiki olemasolevaid taimseid vitamiine jm, aitab kõikide hädade puhul.

Aga ma hoiatan teid - väga tülikas on korjata. Kusagil lehtede all on peidus salaokkad ja iga marja peab eraldi võtma. Puudub igasugune võimalus korjetööd lihtsustada või kiirendada.

Nüüd hakkan marjadega tegelema - uurin, kuidas neid parimal viisil säilitada. Niisama söömiseks on nad hapud. Siin kuluks muidugi hea nõu ära (mitte taara!). Kas kellelgi on anda? Moosi keeta ei taha.

7 comments:

Kaamos said...

Minu meelest on siin päris huvitav lehekülg. Äkki leiad sealt midagi, ise olen meega seganud ja rohuna pruukinud. (Mammud katki ja sodi meega segi)

helle said...

Aitäh, Tiiu, mõningad ideed on mul tekkinud. Eks ma uurin veel, praegu panin lihtsalt külmkappi. Meega teen kindlasti segu.

Linda Järve said...

Siin ka üks just ilmunud artikkel astelpajust.

helle said...

Väga põhjalik artikkel. Aitäh osutamast, Iltaka! Saadaks kohe tänuks meega segatud marju!

Elsa said...

Mina olen neid lihtsalt sügavkülma pistnud. Isegi lapsed armastavad vahel lihtsalt paar külma, sulatamata marja suhu pista.
Püreestanud ning suhkrut lisanud ning siis jääkuubikuteks külmutanud olen ka. Jälle puhtalt maiustamiseks hea...

helle said...

Aitäh hea nõu eest, head blogisõbrad!
Võib-olla aitavadki astelpaju imevõimed raskest seisust välja tulla, aga kahjuks ilmakatastroofi ei leevenda miski!
Sajab ja sajab lõpmata - ühtki ilusat mõtet ei tule pähe!!!

Linda Järve said...

Sjgelle, see meega segatud marjade mõte oli ju küll ilus mõte. Aitäh!
Küll need ilusad mõtted tulevadki ka vihmaga pähe, kus nad pääsevad.