2007-06-10

Epp ja Ameerika

Lugesin ühe hingetõmbega läbi Epu esikteose "Minu Ameerika". Mõnus lugemine. Tõsi, olin enamikku nendest lugudest varem Epu blogist lugenud, aga huvitav oli ikka. Naersin omaette, kui ta kirjeldas ekstreemseid juhtumisi (turvakontroll lennujaamades, lendude tühistamised ja sellega seotud ebamugavused, arsti juures käimised, mingi hullumeelne lugu tuletõrjerõdule kinnijäämisest ja MARTA!!!). Tundes nii Eppu kui Martat, ei jõua ära imestada(imetleda) seda ettevõtlikkust ja hulljulgust, milleta ei saaks küll sellistes situatsioonides hakkama.

Tunnen Eppu tema beebieast alates. Ta oli lapsena kaunis pöörane, teismelisena suur tegutseja, noorena andekas ja ambitsioonikas. Tema lemmiktegevus on olnud unistamine ja õhulosside ehitamine. Olen näinud ka tema halvemaid aegu, aga ta pole ennast kunagi lööduks tunnistanud.
Kadestamisväärt omadus!

Ligi kaks aastat tagasi sõitis Epp koos pooleteiseaastase Martaga üksi Eestisse, sest teda oli tabanud mingi identiteedikriis. Siin minu juures kolm nädalat elades otsis ta paaniliselt maja maale, kus ennast kokku korjata. Ta käis intervjueerimas oma elutarka vanaisa, kirjutas ümber oma teise vanaisa noorpõlvemälestusi. Siis ta rahunes ja sõitis tagasi Ameerikasse.

Ju ta ülejäänud elu möödubki kahe maailma vahel pendeldades. Ei saa ta kunagi lahti oma Eesti juurtest ega suuda ka loobuda elust Ameerikas. Esimene on kinni hinges ja teine lummab oma füüsilise mastaapsuse ja võimalusterohkusega.

Millal ta jõuab oma esimese tõelise romaanini? Usun, et selleks läheb veel aega. Küpsemist ei saa kunstlikult kiirendada, aga see tuleb. Lõppude lõpuks on ju Tammsaare meie sugulane!

2 comments:

Tiiu said...

No Epp annab Tammsaare- mõõdu minu jaoks juba praegu välja. Temas on sügavust ja tarkust , nii et erinevalt Kertu Rakkest loetaks Eppu ka 200 aasta pärast.

Eppppp said...

Oioioi, mis te siin kirjutate ;)

Mu elus on vist olnud jah palju indetiteedikriise, vaata, see aeg, kui ma su juures SJ-s elasin ja Indias, Inglismaal jm käisin, siis oli ka üks tipp. Tundub tagantjärgi.

Aga nüüd on vist rahulikum aeg. Mitte et ma teaks, mis edasi tuleb. Aga vähemasti praegu on siin olla hea ja õhulosside ehitamine pole nii paaniline ;)

Ilusat muusikafestivali Suure-Jaani!